fredag 23 januari 2009

Typiskt Jag


Borde, borde, borde.
Skit det samma.
Snön faller så vackert.
Jag vilar mina ögon.
Kanske imorgon.

torsdag 22 januari 2009


Sommar.
Sommar.
Sommar.
Längtar efter dropp från tak.
Längtar doft av förmultnade löv.
Längtar efter jordiga skor.
Ungar som dricker vår.
Så trött.
Så trött.
Så trött.
Längtar.....

Söker luft i lungorna

När molnen totalt döljer solen. Inget ljus finns att se. När 60 Watts lampan bara ger ett sken av att det finns bokstäver där nere i den massa som med ögon förblindade av lögner och tyngda av morgondagens rus bränner mina av köld stela fingrar och får mitt hjärta att frysa till is.
Just då, i denna brytningstid, mellan ljus och mörker, mörker och ljus... Just då, då inget finns att se. Det är då Jag känner dig. Och min längtan . Jag känner dig. och...